Sæsonstart på Årets Transportvirksomhed 2017

I år rettes spotlyset mod de selvkørende vognmænd, som udgør en meget stor del af de danske vognmænd og DTLs medlemsskare. Temaet er de selvkørere, der har gjort en særlig indsats indenfor kommunikation, sociale medier og it-teknologi i den daglige drift, hvor det har bidraget til synlighed og en klar profil. Dermed bliver Årets Transportvirksomhed 2017 en oplagt udstillingsplads for de mange driftige og hårdtarbejdende selvkørere, der er solide repræsentanter for vognmandsbranchen og DTLs medlemmer. Derudover er konkurrencen blevet væsentligt styrket på partnerfronten.

Årets Transportvirksomhed er ét af DTL-Danske Vognmænds flagskibe og 2017 bliver ingen undtagelse. Ambitionen er at fremdrage mange af de gode eksempler på virksomheder i vognmandsbranchen.

Det fortæller DTLs administrerende direktør Erik Østergaard: ”I år sætter vi fokus på selvkørende vognmænd, i bredeste forstand. Dels fordi de udgør en meget stor del af de danske vognmænd, men også fordi vi ønsker at vise, at der også blandt selvkørere med én eller få biler, findes et initiativ og en ukuelighed, som på mange måder er en del af vognmandserhvervets DNA. Alle vognmandsfirmaer er startet i det små, og dermed repræsenterer selvkørerne også en helt afgørende brik i fødekæden i erhvervet. Det giver også de unge og de nye medlemmer, der selv kører, en mulighed for at vise frem, hvordan de har skruet deres virksomhed sammen, og hvad de gør for at udvikle deres forretning.”

Partnerkredsen bag Årets Transportvirksomhed er blevet styrket og konkurrencen kommer til at indtage en fremtrædende plads i de næste mange måneder. Først gennem indstillingsprocessen, og derefter det intense forløb omkring kåringen af de tre finalister på Transport 2017 i Messecenter Herning i marts og kåringen af den endelige vinder på DTLs generalforsamling, hvor ÅTV har en central plads.

Erik Østergaard: ”I år har vi også fornøjelsen af at byde velkommen til to nye partnere, Volvo og Circle K. Og samtidig har vi besluttet at give konkurrencen mere fylde, så jeg ser meget frem til at følge tilmeldingerne og forløbet frem til kåringen af de tre finalister ved Transport 2017 og finalen på DTLs generalforsamling i maj,” forklarer Erik Østergaard.

Alle kan indstille en virksomhed til Årets Transportvirksomhed. De første 50, der indstiller, modtager et kaffekrus fra Circle K og kan efter kåringen af finalisterne på Transport 2017 tanke gratis kaffe resten af året på Circle Ks mange stationer rundt omkring i landet.

Læs mere om Årets Transportvirksomhed og tilmelding her