Specialforening for varebilsvognmænd optaget i DTL

DTLs bestyrelse har nu officielt budt den nye specialforening for varebilsvognmændene velkommen indenfor i DTL – Danske Vognmænd.

En række varebilsvognsmænd samledes hos Iveco i Glostrup 24. januar for at danne en forening. Nu er Specialforeningen for Kurér- og Varebilstransportører under DTL en kendsgerning.  FOTO: Per Daugaard

Varebils- og kurérvognmændene besluttede lørdag 24. januar at danne en egentlig forening efter at have været et netværk i DTL i knapt et år. På sit møde torsdag 5. februar besluttede DTLs bestyrelse at optage foreningen som en specialforening i lighed med Dansk Møbeltransportforening, Danaffald , DTL Dyr og Danske Fragtmænd.

Foreningen har fået navnet Specialforeningen for Kurér- og Varebilstransportører.

DTLs formand Martin Danielsen byder den nye specialforening velkommen:

»Varebilsområdet er i kraftig vækst på grund af e-handelen, og vi påskønner, at en kreds af varebilsvognmænd vil arbejde seriøst for at få ordnede forhold og højnet det professionelle niveau blandt vognmændene. Det falder helt i tråd med DTLs arbejde for hele transportbranchen.

Derfor ser jeg også meget gerne, at varebilsvognmændene også tager skridtet til at deltage i det faglige og erhvervspolitiske arbejde lokalt i vores landsdækkende net af lokalforeninger. Jo flere vi er – også lokalt, jo stærkere står vi.

Jeg håber naturligvis også, at initiativet får stor opbakning blandt landets øvrige varebilsvognmænd, hvoraf mange jo er uorganiserede.«