Nyt Virk skal styrke forretningen

Virk er blevet lanceret i en ny version, der samler indberetninger, data og vejledning til virksomhederne ét sted. Hensigten er, at det bliver nemmere og hurtigere for enkelte danske virksomhed at drive sin forretning.

Med det nye Virk skal virksomheden kun benytte én indgang, når den skal indberette, finde viden om kunder, konkurrenter og leverandører – eller komme godt fra start med en ny virksomhed. Det nye Virk har fået et nyt indhold og design, det er gennemtestet af brugerne, og er et skridt på vejen til et bedre Virk med data, værktøjer og indberetninger til det danske erhvervsliv.

Tre indholdsområder: Virk Indberet, Virk Startvækst og Virk Data
Virk Indberet
har forsat indhold for den forrige version. Her er de mest brugte løsninger udviklet og forsøgt gjort mere brugervenlige. Det gælder fx Fakturablanketten og NemRefusion. Samlet indeholder Virk Indberet ca. 1600 indberetningsløsninger fra danske myndigheder og kommuner.

Det andet indholdsområde er Virk Startvækst, der hjælper virksomheden med opstart, udvikling og vækst. Her finder virksomheden og iværksættere, værktøjer til forretningsplaner, guide til støtteordninger, samt mulighed for personlig vejledning.

Som noget helt nyt lanceres Virk Data. I den første version indeholder Virk Data et datakatalog med erhvervsrelevante data fra offentlige myndigheder, et community med dialog og debat mellem myndigheder og virksomheder, og et App Market med løsninger og applikationer, der skal gøre det nemmere for virksomhederne.
App market indeholder bl.a. Bisbase, som giver en analyse af virksomhedens styrker og svagheder i forhold til branchen, tvillinger og konkurrenter. App market vil løbende blive udbygget, det forventes fx at der udvikles datakataloget, så CVR-data kan tilgås på en smart og nem måde, til fordel for dem der i dag bruger CVR.dk. Det sker ved udgangen af 2014.

De tre indholdsområder bindes sammen af det personaliserede Mit Virk, hvor virksomheden får overblik over egne data, indberetninger og værktøjer. På Mit Virk kan virksomheden holde sig opdaterede om aktuelle og kommende indberetninger, tilbud og frister fra myndighederne gennem en kalenderfunktion og en beskedboks. På længere sigt skal Mit Virk udvikles, så det bliver muligt for den enkelte virksomhed at samle alle sine indberetningsblanketter, oplysninger, data og værktøjer.

Gå til Virk.dk