Ny DTL konsulent skal finde medlemmer

DTL vil styrke sin rekruttering af nye medlemmer i Jylland og på Fyn som et led i bestræbelserne på at få flere ind i vognmandsfællesskabet.

Derfor har organisationen nu ansat Anni Goslar som projektkonsulent, som med base i Aarhus skal bistå ved DTLs arbejde med at hverve nye medlemmer blandt uorganiserede vognmænd.

Hun skal primært operere i Jylland-Fyn området med vægt på region Midt/Nord, hvorfra hun har tidligere erfaring og stor kontaktflade til vognmændene.

”Omkring 40 % af alle vognmænd i Danmark står uden organisering, og vi tror på, at DTL med sin forankring i lokal- og specialforeningerne kan være attraktivt i en tid, hvor den enkelte vognmand presses mere end nogen sinde i konkurrencen på markedet.

Der er uden tvivl rigtig mange vognmænd, der har samme behov og fælles interesser, og de vil både have gavn af den lokale service og den linje, som DTL står for erhvervspolitisk,” udtaler chefkonsulent Frank Davidsen, der er ansvarlig for rekrutteringsindsatsen.

Anni Goslar har erfaring med vognmændene fra en stilling som distriktskonsulent i ITD, som hun fratrådte i januar i år. Hun har desuden erfaring fra stillinger som salgs- og markedschef i oliebranchen og konsulent for små og mellemstore virksomheder, hvor hun har rådgivet om bl.a. salgs- og handlingsplaner.

”Vi vil lægge stor vægt på DTLs lokale og regionale fundament, som bringer vognmanden tæt på både den daglige hjælp og beslutningsprocesserne på det erhvervspolitiske område.

DTLs styrke er, at vi har en tæt koordination med både formændene og næstformændene i foreningerne, der mødes flere gange årligt.

Samtidig har vi et nordisk samarbejde, der giver styrke i Bruxelles, hvor rigtig meget lovgivning af betydning for den enkelte vognmand vedtages,” oplyser Frank Davidsen.