Fredsø vognmandsforretning blev Årets Transportvirksomhed 2014

En elektronisk live-afstemning på DTLs generalforsamling den 10. maj udpegede vinderen af Årets Transportvirksomhed 2014.

Line Baun Danielsen, Benny Nielsen, vinder af Årets Transportvirksomhed, og DTLs Jørgen Egeskov. Foto: Per Daugaard

Fredsø Vognmandsforretning vandt afstemningen og kan nu smykke sig med den traditionsrige titel Årets Transportvirksomhed 2014.

Det var en glad Benny Nielsen, der modtog statuette og lykønskninger på scenen i teatersalen på Comwell i Kolding.

Fredsø Vognmandsforretning er nået til tops i konkurrencen for at være en god arbejdsplads med fokus på sikkerhed og forebyggelse.

Første vognmand i Danmark med alkolås
Fredsø Vognmandsforretning er den første vognmand i Danmark, der fik monteret alkolåse i alle sine lastbiler. Virksomheden lægger stor vægt på, at chaufførerne har en positiv og hensynsfuld adfærd i trafikken. Det fremgår bl.a. af en 20-siders chaufførhåndbog. Fredsø Vognmandsforretning engagerer sig i lokale trafiksikkerhedsarrangementer, bl.a. uddeling af refleksveste til alle skolebørn på Mors. Virksomhedens ca. 40 lastbiler har flådestyring og er omfattet af vedligeholdelseskontrakter.

Om ÅTV
Finalisterne i Årets Transportvirksomhed 2014 var ud over Fredsø Vognmandsforretning, Anders Pedersen fra Thisted og Ø.S.G. fra Fredericia.
Årets Transportvirksomhed er i år foregået i samarbejde med Codan, Scania, Bridgestone, VBG og SOS Dansk Autohjælp. Transportmagasinet er mediepartner. I 2014 er det 11. gang, konkurrencen afvikles i DTL-regi.