Afgående formand: Pas godt på DTL!

DTLs formand gennem 7 år kunne efter en vel afsluttet generalforsamling modtage tilhørernes stående ovationer og hyldest for et fremragende stykke arbejde.

Jørgen Egeskov får overrakt manchetknapper af Martin Danielsen. Foto: Per Daugaard

DTLs næstformand Martin Danielsen benyttede sig af lejligheden til at takke Jørgen Egeskov varmt for hans ihærdige arbejde og engagement i vognmændenes organisation.

”Jørgen, du har gennem de sidste par år sagt, at du var inde i din sidste periode som medlem af DTLs bestyrelse og dermed også som formand for vores forening. Der skal efter din mening yngre kræfter til, har du sagt.

Og du har peget på, at det er vigtigt for en brancheforeningsmand at lytte til signalerne fra sine politiske "kunder". En del af dem sidder hernede på første række”, sagde næstformanden til sin formand, mens han pegede ned på forsamlingen af transportpolitikere i salen.

”Jørgen, du har kæmpet en utrættelig kamp for erhvervet. Det er blevet til mange år på diverse tillidsposter. Du blev medlem af lokalforeningen i 1986 og af DTL bestyrelse 2002. Formand for bestyrelsen de sidste 7 år. Og ved siden af det har du også lige skulle blande dig i kran-blok, DTL region syd, Arbejdsgiverforening, AMU syd, Dansk Erhverv og så videre og så videre…”

Næstformanden fortsatte: ”Og du har ret Jørgen, når du siger, at dét være vognmand, dét er en livsstil. Det er mange timers arbejde. Men læg så oven i det, den indsats du har gjort for alle os andre. Så bliver det til rigtig, rigtig mange timer. Så kan vi her i salen i dag ikke blive enige om, at det er fortjent at Jørgen fremover vil nøjes med mange timer?".

Formandens flair for det politiske spil blev også hevet frem: ”Jeg ved også at du har efterladt et stort indtryk på op til flere politikere, og at f.eks Pia Olsen Dyhr, som var her tidligere i dag, var højlydt imponeret over dig, da du var til møde i ministeriet for nogle måneder siden…”.

En bevæget Jørgen Egeskov kvitterede med et: "Pas godt på DTL!"

Og så var det ellers tid til den helt store buket blomster, de eftertragtede DTL manchetknapper i guld og masser af håndtryk til den sympatiske, afholdte og arbejdsomme vognmand fra Vamdrup. En ny æra for DTL kan begynde.