Tre vognmænd klar til finale

I festlige rammer blev de tre nominerede virksomheder til konkurrencen Årets Transportvirksomhed 2013 fundet.

De nominerede til ÅTV 2013. Fra venstre Niels Jeppesen fra Bette Gris, Jens-Ole Larsen fra HLS Fragt og Peter Fournaise fra P. Fournaise. Foto: Gwyn Nissen

Georg Sørensen, adm. direktør for Messecenter Herning, udråbte på Transport 2013 messefesten lørdag 6. april resultatet af afstemningen blandt de besøgende på messen. Og de nominerede blev:

Bette Gris ApS, Thy, P. Fournaise A/S, Fredericia og HLS Fragt/Slagelse Transportcenter A/S.

Nomineringen var resultatet af tre dages afstemning på transportmessen i Herning, hvor messens gæster har kunnet stemme på deres favorit.

Kreativitet er nøgleordet for Årets Transportvirksomhed i 2013, der i år skal findes blandt virksomheder, der har udviklet en forretningsidé, opfindelse eller arbejdsmetode, som giver virksomheden værdi.  Her er nogle af kendetegnene på de tre nominerede:

Bette gris – Høj kvalitet holder kunderne til: Kvalitet og dyrevelfærd til fingerspidserne fastholder og tiltrækker nye kunder på trods af højere priser end hos konkurrenterne. Stærk forankring i lokalmiljøet – Thys ungdom støttes med 100.000 kr. om året.

P. Fournaise – Danmarks første genbrug af vinduesglas: Satte som den første virksomhed i Danmark genbrug af glas fra vinduer og døre i system. Opfinder løbende forbedringer af virksomhedens maskineri, bl.a. Tykke Bertha – en hollandsk brunkulsknuser, som fjerner aluminiumslister fra vinduerne.

HLS Fragt/Slagelse Transportcenter – Skaber arbejde til skæve eksistenser:  6 af virksomhedens arbejdspladser er løbende til rådighed for handicappede, fleksjobbere og nydanskere. Den sociale indsats har ført til mange loyale medarbejdere og goodwill blandt kvarterets rødder. Har løbende praktikanter.

Årets Transportvirksomhed arrangeres i samarbejde med Codan, Scania, Bridgestone, VBG, Dansk Autohjælp og Danmarks Transport-Tidende, som er mediepartner.

Finalen og kåringen af vinderen af konkurrencen finder sted på DTLs generalforsamling 25. maj 2013 ved en live afstemning i Nyborg.