Skal din virksomhed/arbejdsplads være med i Årets Transportvirksomhed 2014?

I 2014 vil konkurrencen Årets Transportvirksomhed fokusere på ”den sikre arbejdsplads” i transporterhvervet. Når konkurrencen afvikles for 11. gang i 2014, skal vinderen findes blandt DTL-virksomheder, som har sikkerhed og forebyggelse højt på dagordenen.

Vinder af Årets Transportvirksomhed 2013 - H.L.S. Fragt A/S.  Foto: Per Daugaard

Alle – også ikke-DTL medlemmer – er velkomne til at anbefale virksomheder, man mener bør deltage i Årets Transportvirksomhed 2014.

Klik her for at komme med anbefaling.

Igen i år opfordres DTLs medlemmer til at tage aktivt del i forløbet. Første gang når der skal indstilles virksomheder – hvilket kan ske allerede nu – og siden ved afstemningerne under semifinalen og finalen, som begge foregår i Kolding henholdsvis den 9. og 10. maj 2014.

Fortæl om sikkerhed og sundhed
"Sikkerhed er et altid aktuelt emne for DTL – både på den politiske dagsorden og ude hos det enkelte medlem. Det viser bl.a. den nylige højresvingsdebat og aktuelle emner som arbejdsmiljø, køre- og hviletiderne og køretøjers stand og indretning, siger DTLs direktør Erik Østergaard. Han ser konkurrencen som en mulighed for, at transportbranchen kan fortælle den gode historie og fortrænge det negative lys, branchen ofte udstilles i.

Begrebet "sikkerhed" favner bredt, og der er derfor mange indgange til at komme med i konkurrencen. Det eneste, man skal gøre, er at fortælle om arbejdet med at gøre sikkerhed og sundhed til en naturlig del af virksomhedens aktiviteter og virksomhedens gode oplevelser i den forbindelse.

Gratis markedsføring
Afviklingen af semifinalen 9. maj 2014 er en nyskabelse, hvor DTLs medlemmer inviteres til et brag af en begivenhed for hele firmaet. Sløret for det nærmere program bliver først løftet i det nye år, men der er god grund til at sætte kryds i kalenderen. Finalen vil blive afholdt på selve dagen for DTLs årlige generalforsamling 10. maj, hvor medlemmer naturligvis er mere end velkomne.

Partnerne i Årets Transportvirksomhed 2014 er DTL, Scania, Bridgestone, VBG, SOS/Dansk Autohjælp og Codan. Ny på holdet er Transportmagasinet, som er konkurrencens mediepartner, der undervejs vil beskrive deltagervirksomhederne. Her ligger altså også en helt gratis markedsføringsmulighed, hvis man deltager i konkurrencen.