Vognmænd kan slippe for skolebøvl

DTL Magasinet: Nu kan DTL- vognmændene overlade bøvlet med uddannelsesplanlægning, tilmeldinger, tilskudsansøgninger med mere til AMU-skolerne

Foto: TEC

At holde styr på medarbejdernes uddannelse, lærlinge, refusioner og tilskud med mere kan være en ren jungle at manøvrere i. Nu tilbyder ni AMU-skoler landet over at klare alt besværet for DTL-vognmændene, skriver DTL Magasinet.

AMU-skolerne har erkendt, at det kniber med at få overblik over tilbuddene om lærlinge- og efteruddannelserne og hvilke tilskuds- og refusionsmuligheder, der er. Derfor har skolerne samlet det hele under én hat – kaldet Totalløsningen eller All Inclusive, hvor de tilbyder at stå for tilrettelæggelsen af uddannelse for den enkelte transportvirksomhed.

Det eneste vognmanden skal gøre er at tilmelde sig ordningen på skolen og få tildelt en kontaktperson, der hjælper med det hele.

»Fra DTLs side er der kun lovord at sige om det nye tilbud. Vi anbefaler vores medlemmer at kontakte skolerne og få lagt deres uddannelse af medarbejderne og lærlinge i faste rammer og få overblik over deres uddannelsesbehov,« siger DTLs egen uddannelseskonsulent Kurt Rinhack.

De ni AMU-skoler, der samarbejder med DTL – Danske Vognmænd, er: AMU-Fyn, AMU Nordjylland, AARHUS TECH, EUC Lillebælt, EUC Sjælland, TEC Hvidovre, Tradium, UCH Holstebro, og ZBC Slagelse.

Læs hele historien her