Stadig proppet med lastbiler på hvide plader

DTL Magasinet er tilbage på rastepladsen Hylkedal Øst ved Kolding et års tid efter, DTL og politikere var samlet der til møde om øst-invasionen på landets rastepladser. Intet er forandret, melder Kim Tønneskov Hansen fra Info-teria Hylkedal Øst.

Ejer af Info-teria Hylkedal Øst, Kim Tønneskov Hansen. Foto: Niels Møller Madsen

Klokken nærmer sig frokost, og parkeringspladserne på rastepladsen Hylkedal Øst tømmes langsomt for østeuropæiske lastbiler, der har holdt hvil for natten. En enkelt holder stadig med nedrullede gardiner på tværs af en række båse, der ellers er reserveret personbiler. Hele natten har pladsen været propfyldt af lastbiler på fortrinsvist hvide plader. I eftermiddag vil den daglige trummerum gentage sig og et nyt hold lastbiler vil indtage pladserne.

DTL Magasinet er tilbage et år efter, at DTL, en række politikere og ejeren af Info-teria Hylkedal Øst Kim Tønneskov Hansen holdt valgmøde om social dumping og østinvasionen af de danske rastepladser.
Kim Tønneskov Hansen mener ikke, at der er sket meget siden da. Heller ikke efter vedtagelsen af 25-timers begrænsningen af parkeringerne på rastepladserne langs motorvejene.

- Nej, det har ikke gjort nogen forskel overhovedet. Der er proppet altid. Altid. Jeg har de samme problemer med pladsen nu, som jeg havde før vedtagelsen af 25-timers-reglen. Nu har jeg heldigvis tilladelse til at spærre af, så der er plads til kunder i weekenderne.

Læs mere om dagligdagen på Info-teria Hylkedal Øst her