Dødsfald

Æresmedlem i DTL – Danske Vognmænd og tidligere formand for Nordre Birk Vognmandsforening, vognmand Ove M. Pedersen, Holte, er sovet stille ind den 3. marts – 83 år gammel.

Foto: Per Daugaard

Ove M. Pedersen levede det meste af sit liv i Holte og gik ofte blandt sine organisationskollegaer under navnet ”Ove Holte”.

I 1963 gik Ove M. Pedersen ind i vognmandsbranchen, hvor han sammen med sin hustru opbyggede Holte Flytteforretning til en veldreven forretning med både lokalflytning, udlandsflytning og vintertjeneste. I 2017 kunne virksomheden fejre 120 års fødselsdag.

Ove M. Pedersen var i 34 år engageret i bestyrelsesarbejde hos Danske Vognmænd, og senere DTL – Danske Vognmænd, og var i 16 år formand for Ndr. Birks Vognmandsforening. Han var gennem flere år bestyrelsesmedlem i Dansk Møbeltransport Forening, og var ved sin død æresmedlem af Ndr. Birks Vognmandsforening og af DTL.

Ove M. Pedersen var en skarp debattør og fortaler for vognmændenes sag. På DTLs årlige generalforsamling var han en flittig gæst på talerstolen.

I sin fritid var Ove M. Pedersen en meget aktiv og kendt idrætsudøver i Holte Idrætsforening.

Bisættelsen finder sted tirsdag d. 13. marts kl. 12:00 i Søllerød Kirke.

Efter Oves ønske vil der efterfølgende være smørrebrød, øl og snaps på Havarthigaarden, Havathivej 6, 2840 Holte.