Årets Transportvirksomhed 2018

Sikkerhed er for de fleste et mål i sig selv. I en transportvirksomhed har det dertil stor indflydelse på virksomhedens generelle drift, som i sidste ende afspejles på bundlinjen. Fokus på sikkerhed er dermed også godt for forretningen

Vi har igennem en årrække brugt prisen som Årets Transportvirksomhed til at sætte fokus på og hædre de mange driftige og forskelligartede virksomheder, der er solide repræsentanter for vognmandsbranchen og for DTLs mange medlemsvirksomheder.

I 2018 handler Årets Transportvirksomhed om sikkerhed:

En transportvirksomheds sikkerhedsprofil har betydning i forholdet mellem ledelse og ansatte – for fastholdelse af de eksisterende medarbejdere og rekruttering af nye. Og det har betydning for virksomhedens image og markedsføring – i forhold til kunderne.

Hvordan forløber konkurrencen?

• Du kan indstille en virksomhed til Årets Transportvirksomhed fra 28. oktober 2017 og frem til d. 1. marts 2018
  • Fra 1. marts til 1. april screener og voterer dommerkomiteen blandt alle de indstillede kandidater og nominerer fem virksomheder
  • Fra 1. april til 25. maj vil en online-afstemning afgøre blandt de fem nominerede afgøre, hvilke tre virksomheder, der går videre til finalen. Alle kan deltage i online-afstemningen
  • Resultatet af online-afstemningen afsløres på Vestfyn Trækker fredag d. 25. maj, hvor de tre finalister præsenteres
  • Umiddelbart efter præsentationen de tre finalister åbner en sms-afstemning, som afgør, hvem der bliver Årets Transportvirksomhed 2018
  • Vinderen kåres i forbindelse med DTLs generalforsamling den 26. maj 2018 i Odense.

Hvem kan indstille en virksomhed?

Enhver kan indstille en DTL-medlemsvirksomhed:

En ejer kan indstille sin egen virksomhed. En chauffør kan indstille sin arbejdsplads. En kunde kan indstille sin leverandør. En onkel sin nevø. Kort sagt: Enhver, der kender en transportvirksomhed, som de mener, har gjort sig fortjent til at være med i opløbet om at blive Årets Transportvirksomhed.

Indstilling foregår her

Hvad kræver det at stille op?

Det er intentionen at skabe en konkurrence, som giver flest muligt DTL-medlemsvirksomheder mulighed for og lyst til at stille op, uden bureaukratiske besværligheder.

Man behøver ikke at kunne sætte kryds ud for alle punkter i kriterierne for at kunne stille op i Årets Transportvirksomhed.

Men man skal have lyst til at fortælle, om virksomhedens arbejde med sikkerhed, hvordan det foregår i det daglige og forbindelsen til virksomhedens overordnede drift.

Betingelserne for at deltage i Årets Transportvirksomhed finder du her

Hvad vinder Årets Transportvirksomhed?

Vinderen af Årets Transportvirksomhed modtager som præmie en reklamefilm om virksomheden og mærkater til lastbilerne, så sejrshistorien kan komme ud at rulle.

Desuden inviteres vinderen på et weekendophold relateret til transportbranchen af partnerne bag Årets Transportvirksomhed.

Fakta om Årets Transportvirksomhed

I 2018 er det 15. gang, at DTL kårer Årets Transportvirksomhed. Kåringen sker i samarbejde med Bridgestone, Circle K, Codan, Jyske Finans, MTDK A/S, SOS/Dansk Autohjælp, VBG og Volvo Trucks.